مهم ترین مهارت های ارتباطی برای موفقیت
از زمانی که از خواب بیدار می شویم تا زمانی که می خوابیم، در محاصره مردم هستیم. چه برونگرا باشید چه درونگرا، چه بخواهید چه نخواهید، باید با مردم تعامل داشته باشید. این زمانی است که مهارت های ارتباطی در تصویر ظاهر می شوند.
مهارت های ارتباطی ویژگیهای شخصی هستند که فرد را قادر میسازد تا به طور مؤثر با دیگران تعامل داشته باشد.
من در 20 سال گذشته زیر نظر و همراه با مدیران کار کرده ام. در حالی که “مهارت های IT” برای اجرا بسیار مهم هستند، مدیریت بدون مهارت های ارتباطی مناسب غیرممکن و غیرقابل پیش بینی است.
ما افراد کم مهارت را به سمت نقش های مدیریتی ارتقا داده ایم، اگر این همان چیزی است که برای موفقیت لازم است. ارتباطات بی عیب و نقص، مدیریت فرآیند، اولویتبندی، کمک به کارکنان در دورههای سخت، عبور از شگفتیهای غیرمنتظره، و مربیگری و یادگیری با دیگران، نقش مهمتری را برای مدیران ایفا میکنند تا بهترین بودن در کاری که کسبوکار شما انجام میدهد.
آن بچه همکلاسی خود را که همیشه به عنوان نماینده کلاس انتخاب می شد، به خاطر دارید؟ آن همکار که همیشه بهترین ارائه ها را ارائه می کرد؟ آن دوستی که در مهمانی که همیشه در محاصره مردم است؟ چرا این افراد اینقدر محبوب و مورد پسند دیگران بودند؟ چه چیز خاصی در مورد آنها بود؟
نحوه برقراری ارتباط، روابط شخصی و حرفه ای ما، روشی که در موقعیت های رسمی و غیر رسمی خود را تحمل می کنیم، همه مهارت های نرم ما هستند.
مهارت های ارتباطی چه تفاوتی با مهارت های IT دارند؟
در گروهی از افراد، انتخاب بهترین افراد در ریاضیات بسیار آسان است. یک تست ساده میتواند این را نشان دهد. با این حال، تشخیص اینکه کدام فرد در مدیریت تعارض بهترین است، دشوار است. هر فرد در یک موقعیت متضاد واکنش متفاوتی نشان میدهد و هیچ راهحل سختگیرانهای برای تصمیمگیری درباره بهترین راهحل وجود ندارد.
مهارتهای IT مهارتهای قابل آموزش خاصی هستند که به راحتی قابل اندازهگیری و مقایسه هستند. در دنیای دیجیتال، ما مهندسان نرمافزار، حسابداران، متخصصان بازاریابی، کپیرایترها، و وکلا داریم. دانش اصلی که آنها را قادر میسازد کار خود را انجام دهند، تعریف سطح بالا از مهارتهای IT است.
با این حال، مهارتهای ارتباطی و ویژگیهای ناملموس و مبتنی بر شخصیت، اندازهگیری آنها چندان آسان نیست.
برای رشد و موفقیت کلی، یک فرد باید بر توسعه مهارتهای سخت و نرم خود تمرکز کند. با این حال، تقریباً 97٪ از کارفرمایان مورد بررسی، مهارتهای نرم را مهمتر از مهارتهای سخت میدانند.
چند مورد از مهارت های ارتباطی
در دنیای رقابتهای سخت، مردم همیشه به دنبال راههایی برای پیشرفت هستند. از بچه های مدرسه گرفته تا دانش آموزان کالج، متخصصان شاغل گرفته تا خانم های خانه دار و کارآفرین، همه به نیاز به مهارت های نرم بهتر پی برده اند.
چندین مهارت ضروری در کسب و کار وجود دارد که می تواند به شما کمک کند شخصیت خود را توسعه دهید و به عنوان عناصر حیاتی برای مسیر شغلی شما عمل کنند.
1. مهارت های درون فردی
توانایی شکستن الگوهای ناسالم و جایگزینی عادات مخرب با عادات سازنده، یک مهارت است که باید آن را یاد بگیریم. این کمک میکند تا هم از نظر حرفهای و هم اجتماعی موفق شویم.
با افزایش مسئولیتهای شما، ممکن است از شما خواسته شود که در یک دانشگاه کلاسی تدریس کنید یا بیشتر در فعالیتهای روابط عمومی مشارکت داشته باشید؛ از جمله حضور در تلویزیون، برنامههای رادیویی و پادکستها، و شرکت در مصاحبههای آنلاین.
صرفاً از اینکه درونگرا یا برونگرا هستید، تقویت مهارتهای بین فردی برای ایجاد بسته مهارتهای نرم بسیار مهم است.
هم دانشآموزان و هم بزرگسالان به شما نگاه میکنند. برای موفقیت، نیاز است که چه کار کنید؟ آیا سرگرمیهای شما پیشنیازی برای دنبال کردن مراحل خود هستند؟
موسیقی راک به خاطر مهمانیها، مصرف مشروبات الکلی و دیگر عادات افراطی معروف است. مدیران سطح بالای کسب و کار گاهی به باشگاههای کشور میپیوندند، گاهی اوقات با زمین گلف.
افرادی را که میخواهید با آنها ارتباط برقرار کنید و افرادی که به طور غیرمستقیم بر آنها تأثیر میگذارید را در نظر بگیرید. ایجاد عادات خوب تأثیر قابل توجهی در طرح کلان چیزها خواهد داشت.
2. مهارت های خدمات مشتری
بیشتر کسبوکارهای موفق به دلیل رضایت مشتریان خود موفق میشوند. ارائه یک تجربه شاد به مشتریان باید یکی از اولویتهای اصلی شما در برخورد با مشتریان باشد.
متخصصان خدمات مشتری باید دانش کاملی از محصولات خود داشته باشند، در برخورد با مشتریان صبور و حوصلهای باشند و توانایی تصمیمگیری سریع را داشته باشند.
اگر میخواهید یک کسبوکار جدید راهاندازی کنید، ممکن است مجبور شوید در ماههای اول با خدمات مشتریان خود سروکار داشته باشید. در شرایط بحرانی، کارکنان شما به کمک شما نیاز خواهند داشت.
خدمات عالی به مشتریان، حل و فصل تعارض را تسهیل میکند و از تشدید درگیریها جلوگیری میکند.
3. مهارت های فروش
همه چیز در این دنیا در حال فروش است: از مقاله دانشگاهی یا مصاحبه تا بررسی عملکرد یا دریافت موفقیت آمیز ارتقاء.
مهارتهای فروش، همراه با مهارتهای مذاکره، نوشتن کسبوکار، آداب ملاقات و بهرهوری، ترکیبی قدرتمند هستند که در هر زمینه تجاری قابل مقیاس هستند. این مهارتهای نرم برای ایجاد شهرت یک رهبر تجاری موفق ضروری است.
حتی اگر به صورت حرفهای فروشنده نیستید، این مهارت یک الزام مطلق است.
فروشندگان برتر این آزادی را دارند که شغلهای مدیر فروش یا مدیر فروش (CSO) را در تمام صنایع ایجاد کنند، سرمایهگذاریهای جانبی را راهاندازی کنند که توسط خودشان راهاندازی میشوند، و با کسبوکارهایی که با تولید سرنخ یا بستن مشتریان بلو چیپ مشکل دارند، مشورت کنند.
4. مهارت های رهبری و مدیریت