توسعه فردی

چگونه در سازماندهی خستگی را کاهش دهیم: راهکارها و نکات کاربردی

بخش 1: اگر احساس می کنید که خسته شدید چگونه سازماندهی کنید

این نکته را در نظر داشته باشید که نیازی نیست در یک شب سازماندهی انجام دهید.این کار غیر قابل انجام است و استرس زیادی دارد پس با خودتان این کار را نکنید و سعی کنید به صورت کم کم و مرحله به مرحله سازماندهی را انجام دهید.

برای این کار میتوانید از کارهای کوچکتری شروع کنید.از لیستی که برای شما در این مقاله تهیه شده است ایده بگیرید و آن را به عادت های روزانه تبدیل کنید بعد از آن چند ایده دیگر و جدید انتخاب کنید.

اگر در مورد سازماندهی هدفتان داشتن یک خانه تمیز و منظم است برای شروع سراغ یک اتاق کوچک یا کمد یا پیشخوان بروید.اگرچه گام هایتان کوچک است ولی هنگام سازماندهی و تلاش کمتر احساس خستگی دارید.

قسمت 2: اگر خانه شما در بهم ریختگی غرق شده است چگونه سازماندهی کنید؟

ابتدا خلاص شدن از شر درهم و برهمی می تواند این روند را آسان تر کند. فقط تصور کنید اگر سعی کنید اتاقی پر از شلوغی را سازماندهی کنید (چیزهایی که از آنها استفاده نمی کنید یا به ندرت استفاده می کنید) و اتاقی که بخش بزرگی از بهم ریختگی را دارد، چقدر متفاوت است.

خوشبختانه، خلاص شدن از شر چیزهایی که دیگر استفاده نمی کنید، به همان اندازه احساس درمان می کند و به جای اینکه شما را خسته کند، می تواند به شما کمک کند سبک تر و شادتر شوید!

قسمت 3 اگر خانواده بزرگی دارید چگونه سازماندهی کنید

اگر خانواده و خانه بزرگی دارید که باید از آن مراقبت کنید، سازماندهی فقط با تلاش خودتان می تواند بسیار سخت باشد. بهترین گزینه در اینجا این است که خانه و زندگی را به یک هدف مشترک خانوادگی تبدیل کنید.

با عزیزان خود صحبت کنید و آرزوی خود را برای سازماندهی بیشتر خانواده خود بیان کنید. به فرزندان خود بیاموزید که چگونه می توانند اتاق های خود را مرتب کنند و از آنها بخواهید هر روز یک کار کوچک سازمانی انجام دهند (مثل قرار دادن اسباب بازی های خود در جعبه ها پس از اتمام بازی). خوب است که آنها را تشویق کنید تا چیزها را به جای خود بازگردانند.

البته، بچه ها باید یاد بگیرند، بنابراین اگر فراموش کردند یک کار را انجام دهند و یک کار دیگر را انجام دهند صبور باشید. به آرامی به آنها یادآوری کنید و با بازیگوشی نشان دهید که چگونه این کار را یک بار دیگر انجام دهید.

اگر بچه های شما در سنین نوجوانی هستند، می توانند اتاق هایشان را خودشان مرتب کنند. ابزارهای سازمانی (مانند جعبه ها و جداکننده های کشو) را در اختیار آنها قرار دهید، به آنها نشان دهید که چگونه این کار را انجام دهند و دلسوز باشید. این چیز ممکن است برای آنها جدید باشد، بنابراین آنها نیز باید یاد بگیرند. به آرامی برای آنها توضیح دهید که چه کاری می توان انجام داد و سپس اجازه دهید خودشان این کار را انجام دهند.

یک نوجوان همچنین می تواند از یک برنامه ریز اساسی استفاده کند. یک برنامه ریز روزانه یا هفتگی قابل چاپ ساده می تواند به او کمک کند تا با مدرسه، فعالیت های بعد از مدرسه و قرارهای ملاقات منظم بماند. همچنین به فرزندان شما می آموزد که مستقل باشند، که یک مهارت بسیار ارزشمند برای یادگیری در سال های نوجوانی است.

هنگامی که اعضای خانواده شما برای این سوراخ “برنامه خانواده سازمان یافته” تلاش کنند، سازماندهی همه چیز برای شما بسیار آسان تر خواهد شد. و اگر آنها تغییرات را دوست دارند – می توانید از آنها بخواهید که حتی بیشتر به شما کمک کنند، فقط تا زمانی که از آن لذت می برند.

سازماندهی ارزشمند است.

به شما تبریک می گوییم شما لیست سازماندهی را به انتها رساندید، من امیدوارم که به ایده های سرگرم کننده در مورد سازماندهی و آغاز یک برنامه جدید دست یافته باشید.شما میتواندی با داشتن کمی برنامه ریزی و انجام ندادن تمام کارها انجام آن را آسانتر کنید.

و همچنین قول میدهم که سازماندهی در زندگی یکی از بهترین و مفید ترین کارهایی است که میتوانید برای خود و خانواده و شغل خود انجام دهید.در این مورد که آیا باید آن را انجام دهید شکی نداشته باشید.و بعد از انجام آن و در انتها از من تشکر خواهید کرد.

روش های تضمینی برای سازماندهی در کارها:

  • داشتن برنامه ریزی
  • از فعالیت های خود فهرستی تهیه کنید
  • نکات مهم را یادداشت کنید
  • رخداد ها و اتفاقات را ثبت کنید
  • ذهن خود را خلوت کنید تا بتوانید سازماندهی بهتری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا