بیوگرافی و ادبیات

بهترین سایت های بیوگرافی برای افراد مشهور و الهام بخش

بیوگرافی‌ها تصویری از زندگی و دوران گذشته افراد معروف را به ما نشان می‌دهند. آنها ما را در زمینه یادگیری، الهام گرفتن و پیشرفت کمک می‌کنند.

هر کس معروف، سرپا یا فوت شده، می‌تواند ما را به سوی چالش‌های بزرگ‌تر هدایت کند و ما را در مورد نقص‌های دانشی خود آموزش دهد. در واقع، با مطالعه زندگی برخی از بزرگ‌ترین افراد تاریخ، می‌توانید بهترین نسخه خود را شکل دهید. کی از این امکان منصرف می‌شود؟

با تشکر از اینترنت، نیازی ندارید که هزینه‌های بالایی برای خرید کتاب‌های بیوگرافی از فروشگاه‌ها بپردازید. در اینجا بهترین وب‌سایت‌هایی که زندگی‌نامه‌های افراد معروف را پوشش می‌دهند، معرفی شده است.

1-Biography

Biography سال‌هاست که به صورت آنلاین فعالیت می‌کند و به یکی از معتبرترین منابع برای خواندن خاطرات، مصاحبه‌ها و داستان‌های زندگی تبدیل شده است.

بخش افراد مشترک این سایت به هزاران مورد رسیده و تمامی طیف از بازیگران تا دانشمندان را پوشش می‌دهد. وقتی بر روی نمایه یک فرد کلیک می‌کنید، با یک مرور کلی از زندگی او، لیستی از “حقایق سریع” و اطلاعاتی مانند تحصیلات، شغل و جوانب زندگی شخصی او مواجه می‌شوید.

بخش‌های ویژه Biography شامل موضوعاتی مانند نوستالژی، شخصیت‌های معروف، تاریخ و فرهنگ، و حتی جنایت و رسوایی است. بسیاری از مطالب این بخش‌ها دارای رویکرد گسترده‌ای هستند.

اگر از محتوای اصلی سایت لذت می‌برید، حتماً به کانال یوتیوب Biography نیز سر بزنید. بیشتر ویدیوها به مدت چند دقیقه هستند و به طور ویژه بر روی یک شخص تمرکز دارند.

2-S9

S9 به سبک ویکی‌پدیا در زمینه بیوگرافی عمل می‌کند. این سایت اجازه ویرایش محتوا را به کاربران می‌دهد و آنها می‌توانند به بیوگرافی‌های موجود کمک کنند یا آنها را به‌روزرسانی کنند.

هر روز، مجموعه‌ای از بیوگرافی‌های متمایز وجود دارد، با انتخاب‌های زیادی برای افرادی که شاید نامشان را نشنیده باشید، اما در زندگی خود به دست‌یافته‌های جالب دست یافته‌اند. بخش‌های تولد و آخرین بیوگرافی نیز برای شما فراهم شده تا هر بار که وارد سایت می‌شوید، در مورد زندگی شخصیت‌های جذاب مطالعه کنید.

S9 حتی یک بازی بیوگرافی با قالب یک مسابقه ارائه می‌دهد. سوالات بر اساس زندگی افراد معروف طراحی شده‌اند. هشدار مهم: برای کسب نمره بالا، نیاز به دانش گسترده و موضوعی دارید.

3-Notable Biographies

دایره‌المعارف ساده یک منبع سازماندهی شده در مورد شخصیت‌های معروف و تاریخی است، با یک طراحی خوانا مانند ویکی‌پدیا و دسته‌بندی بر اساس حروف الفبا. امکان افزودن اطلاعات توسط کاربران نیز وجود دارد.

این سایت کمترین تعداد ورودی را نسبت به برخی دیگر از وب‌سایت‌ها دارد، اما این امر نباید شما را مایوس کند. اگر به جای یک لیست بی‌پایان از افرادی که شاید نامشان را نشنیده باشید، به دنبال آشنایی با مشاهیر جهانی هستید، این سایت بهترین گزینه برای شماست.

4-Women’s History Month

Women’s History Month یک سایت رسمی است که توسط دولت ایالات متحده تهیه و ارائه شده است. هرچند ماه جشن‌گرفتنی مارس است، اما شما می‌توانید طول سال از محتوای غنی این سایت استفاده کنید و به آن سر بزنید.

این سایت به طور کلی یک منبع جامع در مورد زنانی است که در طول تاریخ تأثیرگذار بوده‌اند. با استفاده از محتوای چندرسانه‌ای و نمایشگاه‌های مختلف، به گرامیداشت برخی از بزرگ‌ترین زنان تاریخ می‌پردازد.

5-Wikipedia

اگر اطلاعاتی در مورد افراد مشهور می‌خواهید، هرگز نمی‌توانید با ویکی‌پدیای فراگیر دست به اشتباه بزنید. اگر کسی در زندگی خود به چیزی قابل توجه در سطح جهانی دست یافته است، تقریباً می توانید مطمئن باشید که یک ورودی در سایت خواهد داشت.

البته، برای غول های واقعی تاریخ، ورودی ها می توانند ده ها هزار کلمه را شامل شوند. اما حتی برای افراد کمی کمتر معروف، شما همچنان می توانید اطلاعات زیادی پیدا کنید.

Wikipedia نیز یکی از معدود سایت‌های بیوگرافی است که به چندین زبان در دسترس است. برای افراد مشهور منطقه، ممکن است متوجه شوید که ورودی محلی آنها اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به ورودی انگلیسی زبان دارد. اگر زبان مورد نظر را نمی فهمید، می توانید از Google Translate استفاده کنید.

اگر هیچ مقاله ای در مورد شخص مورد نظر وجود نداشته باشد، همیشه می توانید سعی کنید خودتان یک مقاله بسازید!

6-Academy of Achievement

هدف The Academy of Achievement این است که به خوانندگان بینشی از رویاپردازان و پیشگامانی که دنیای مدرن اطراف ما را شکل داده‌اند، ارائه دهد. این آکادمی بیش از شش دهه است که وجود داشته است، بنابراین گنجاندن در تالار مشاهیر آن در نوع خود افتخاری است.

برای همه افرادی که در طول سال‌ها وارد فهرست مقدس شده‌اند، می‌توانید به بیوگرافی کامل، نمونه‌هایی از کار، تصاویر، مصاحبه‌ها، محتوای ویدیویی و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.

7-Biographical Directory of the United States Congress

اگر متعصب به سیاست هستید، فهرست بیوگرافی کنگره ایالات متحده را دوست خواهید داشت. این شامل بیوگرافی تمام 12877 نفری است که از زمان تشکیل ایالات متحده در مجلس نمایندگان و کنگره خدمت کرده اند.

برای هر فرد، می‌توانید اطلاعاتی در مورد کنگره‌هایی که در آنها خدمت کرده‌اند، سال‌هایی که در آن خدمت کرده‌اند، ایالت/منطقه‌ای که نمایندگی می‌کنند، موقعیت و حزبشان را بیابید. البته، یک مقاله متنی نیز به هر فرد اختصاص داده شده است که اطلاعاتی در مورد زندگی شخصی، سوابق و شغل آنها دارد.

8-Academy of American Poets

اگر ادبیات بیشتر مورد توجه شماست، به Academy of American Poets بروید. بیش از 3000 بیوگرافی شاعران معاصر و کلاسیک از ایالات متحده را ارائه می دهد.

این سایت همچنین محتوای غیر بیوگرافی ارائه می دهد. به عنوان مثال، هزاران شعر برای خواندن، یک ویژگی شعر در روز، یک کتابخانه حاوی کتاب، متون و موارد دیگر، و حتی مطالبی برای معلمان و پیوندهایی به رویدادهای شعر در نزدیکی محل شما وجود دارد.

درباره مردم بیاموزید تا انسان بهتری شوید

مهم نیست که چه سرگرمی ها و علایقی دارید، همیشه با مطالعه زندگی افراد دیگر چیزی برای یادگیری وجود دارد.

این سایت‌ها چه به شما کمک کنند تا پاسخی برای یک سوال اخلاقی پیدا کنید، چه الهام بخش شما برای شروع یک پروژه جدید باشد، یا صرفاً به شما کمک کند مدتی را در رفت و آمد خود بگذرانید، همه این سایت‌ها به شما کمک می‌کنند ساعت‌ها شما را سرگرم و درگیر کنند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب خدمت شما
    امیرسالار کریمی هستم نویسنده و منتقد سینما.
    سالهاست در حوزه تولید محتوا کار میکنم و برای سایت های بزرگی همچون روزانه و گیمفا نویسندگی کردم. (درحوزه بیوگرافی و غیره) اگر مایل باشید خوشحال میشم در زمینه تولید محتوا باهم کار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا