توسعه فردی

مهارت هایی که به شما کمک می کند در هر شغلی پیشرفت کنید

حلال مشکل شوید. این به شما کمک می کند تا مجموعه مهارت های فنی و روابط بین فردی خود را ایجاد کنید؛

  • در تمام تعاملات خود در محل کار، مهربانی و صداقت را در اولویت قرار دهید؛
  • بالاتر و فراتر بروید؛
  • از هر فرصتی استفاده کنید.

هر تجربه حرفه ای می تواند چیزی به شما بیاموزد. چه برای اولین شغل خود درخواست دهید، چه سعی در ارتقای شغلی داشته باشید یا در صنعت تغییر دهید، هیچ راهی بهتر از شناسایی مهارت های قابل انتقالی که در طول زندگی جمع آوری کرده اید برای وارد شدن به یک نقش با اطمینان وجود ندارد. خبر خوب این است که سه تا از مهم ترین مهارت هایی که می توانید در محل کار داشته باشید، نقاط قوتی هستند که احتمالاً از دوران کودکی تا حدودی در حال توسعه آنها بوده اید. اغلب به عنوان مهارت‌های نرم شناخته می‌شوند، این مهارت‌ها نقطه شروعی محوری برای هر کسی است که امیدوار است در محل کار به موفقیت برسد. سپس می توانید یاد بگیرید که مهارت های حرفه ای خود را در محل کار توسعه دهید.

1. یکی از با ارزش ترین مهارت های کاری حل مسئله است.

میشل A. ناکس، مدیر برنامه بروکلین در برنامه HOPE، که یک برنامه آموزشی شغلی برای بزرگسالان در جوامع به حاشیه رانده شده و محروم در نیویورک است، تاکید دارد که تمایل به روبرو شدن با چالش‌ها می‌تواند در هر موقعیتی به شما کمک کند. او به شاگردانش اغلب یادآوری می‌کند: اگر شما مطمئن نیستید که چگونه یک مسئله را حل کنید، به تحقیق بپردازید. این ممکن است شامل درخواست کمک از رئیس یا همکاران شما باشد، به‌ویژه زمانی که پایبند به خط‌مشی‌های خاص شرکت می‌شوید، اما اغلب پاسخ راحتی پیدا می‌کنید.

او یک مثال از یک دانشجوی داشت که می‌خواست به عنوان [ناظر ساختمان] شروع به کار کند و تجربه کمی داشت، اما باهوش بود. زمانی که دانش‌آموز فرصت شغلی پیدا کرد و نیاز به یادگیری سریع مهارت‌های جدید داشت، به دنبال منابع آموزشی آنلاین می‌گشت. ناکس به یاد دارد که او برگشت و گفت: “یوتیوب دوست من است”.

نکاتی برای تقویت مهارت حل مسئله:

توصیه می‌شود خودتان را خودکفا نشان دهید و از منابع آنلاین، منابع داخل شرکت یا تجربیات پیشین برای راهنمایی استفاده کنید.

اهمیت کمک‌خواستن را درک کنید. گاهی وقت‌ها بهترین راه برای حل مسائل، پرسیدن سؤالات مناسب از فرد مناسب است. رئیس یا دپارتمان منابع انسانی ممکن است بتوانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مدیریت تعارض را تمرین کنید. می‌توانید مهارت‌های مرتبط با اجتناب از تعارض و حل و فصل آن را با همه از والدین تا همکارانتان تمرین کنید. به جای نادیده گرفتن یا دور زدن افراد مخالف، بهتر است به طور مستقیم با نگرانی‌ها مقابله کنید.

آماده سازی برای سازش باشید. حل مشکلات با افرادی که با آنها کار می‌کنید معمولاً نیازمند سازش است. خانم ناکس با شوخی می‌گوید: «می‌توانی حق با تو باشد یا می‌توانی شغل داشته باشی.»

2. مهربانی و صداقت را در روابط کاری خود در اولویت قرار دهید.

شما هرگز از رفتار محترمانه با کسی پشیمان نخواهید شد. اینکه یک همکار ممکن است جزئیات و نکات ارائه شده را به خاطر نداشته باشد، اما احتمالاً تعریف متفکرانه و محبت‌آمیز شما را در زمان‌هایی مانند روزهای بد یا روز تولدش به خاطر خواهد آورد. همانطور که با دیگران مهربان باشید، مهم است که با خودتان هم مهربان باشید. به عنوان یک روانشناس عملکردی که به آموزش رهبران در صنایع مختلف در دستیابی به موفقیت کمک می‌کند، دکتر جیم لوهر می‌گوید: این واقعیت برای افراد در همه سطوح رهبری صدق می‌کند.

دکتر لوهر به الگویی در میان مدیران عملیاتی و افراد موفق در دنیای تجارت اشاره می‌کند که با آنها در مؤسسه عملکرد انسانی جانسون و جانسون همکاری کرده است. حتی برای بالاترین دستاوردها، مهارت‌های نرم، به حساب خود، اغلب بزرگترین شاخص‌های عملکرد آنها هستند.

دکتر لوهر می‌گوید که در حین کار با رهبران، اغلب از تمرینی استفاده کرده است که از آنها می‌خواهد زمانی را توصیف کنند که بیشتر به خود افتخار می‌کردند. او می‌گوید: «همواره، آنچه آنها به آن مربوط می‌شدند رفتارشان با دیگران بود: «وقتی مهربان هستم.» «وقتی سخاوتمند هستم.» «وقتی متواضع هستم.» «وقتی قابل اعتماد هستم». تقریباً هیچ‌کدام از آنها نمی‌گفتند: «وقتی برنده می‌شوم.» «وقتی دارم پول بیشتری به دست می‌آورم.» «وقتی معروف هستم».

این روانشناس می گوید: «به خودی خود، دستاوردهای بیرونی واقعاً کارت امتیازی نبود که مردم واقعاً برای تعیین موفقیت خود نگه می داشتند.»

درست همانطور که نشان دادن صداقت می تواند مهارتی باشد که شما را متمایز می کند، نشان دادن کمبود آن می تواند باعث سقوط شما شود. یک مطالعه در سال 2018 بر روی مدیران اجرایی جدید در 2500 شرکت دولتی بزرگ جهان توسط Strategy&، واحد تجاری مشاوره استراتژی PricewaterhouseCoopers LLP، نشان داد که مدیران اجرایی بیشتر به دلیل نقص های اخلاقی از کار برکنار شده اند تا به دلیل عملکرد مالی یا مشکلات هیئت مدیره.

3. برای توسعه مهارت های کاری خود فراتر از آن بروید.

“بله” به عنوان یکی از کلمات مورد خود اضافه کنید.

خانم ناکس، که نه تنها در دانش‌آموزان خود، بلکه در تجربه کاری خود نیز شاهد این امر بوده است، می‌گوید: افرادی که مایل به نشان دادن اشتیاق به یادگیری و مشارکت هستند (حتی خارج از شرح شغل خود) اغلب به سرعت پیشرفت می‌کنند.

خانم ناکس که در سال 2012 به عنوان مدرس به برنامه HOPE ملحق شد و اکنون مدیر برنامه است، می‌گوید: «وقتی برای اولین بار به HOPE آمدم واقعاً علاقه مند بودم بیشتر بیاموزم، بنابراین هر زمان می‌پرسیدند که آیا کسی می‌خواهد به یک برنامه خاص برود، قبل از اینکه دست من بالا برود، به سختی می‌توانستند آن را از دهانشان بیرون بیاورند یا یک جلسه خاص.»

با این حال، تنها در صورتی می‌توانید فراتر از آن بروید که این فرصت به شما داده شود. خانم ناکس از تجربه‌اش در کار با جوامع به حاشیه رانده شده می‌داند که به کارمندان گروه‌های کم نمایندگی همیشه فرصت‌های مشابهی با همکارانشان ارائه نمی‌شود.

پیام او به کارفرمایان این است: «انعطاف پذیر و خلاق باشید» و «ذهن باز داشته باشید».

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا