کسب و کار

چگونه با کسب و کار رزرو آنلاین سفر و فعالیت کسب درآمد کنیم؟

چگونه OTA ها این همه پول در می آورند؟ روش های متعددی وجود دارد که از طریق آن شرکت های مسافرتی آنلاین می توانند درآمد کسب کنند. در زیر، برخی از کانال های درآمدی کلیدی را برجسته کرده ایم:

کمیسیون از رزرو

تعداد زیادی از OTA ها از طریق کمیسیون در هر رزور خود کسب درآمد دارند.این پورسانت های به دست امده از 5 درصد تا 25 درصد متغیر هستند و نیز از برندی به یک برند دیگر و یا از ملکی به یک ملک دیگر متفاوت هستند. اگر شما به عنوان یک تازه وارد در بازار کار هستید،برای شروع و جذب فروشندگان بیشتر در بازار خود سعی کنید کمیسیون کمتری دریافت کنید و با دادن امتیازهای خاص برای دست یابی به برخی از نقاط عطف تلاش کنید.

پیشنهادات سفر سفارشی

شما می توانید با کمک به مشتریان خود در ایجاد یک سفر سفارشی در طول بازدیدشان از یک مکان تعیین شده، نیازهای مشتریان خود را برآورده کنید. شما می توانید سفر آنها را سازماندهی کنید و خدماتی مانند ترانسفر فرودگاهی، ترتیب اقامت، حمل و نقل محلی و ایجاد یک برنامه سفر را با هزینه اضافی ارائه دهید.

آگهی ها

همچنین، که به عنوان پرداخت به ازای کلیک نامیده می شود، تبلیغات یکی دیگر از منابع اصلی درآمد OTA است. در اینجا، شرکت‌های مسافرتی می‌توانند از ارائه‌دهندگان خدمات برای افزایش خدمات خود نسبت به دیگران هزینه دریافت کنند. OTA ها برای هر کلیک هزینه ای دریافت می کنند. به عنوان مثال، هتل ها برای رتبه بندی بالاتر از جستجوهای ارگانیک، هزینه قابل توجهی به OTA می پردازند.

علاوه بر اینها، گزینه‌های کسب درآمد دیگری مانند راه‌اندازی عضویت‌های ممتاز برای مشتریان در هنگام افزایش مقیاس یا اضافه کردن یک سیستم رتبه‌بندی که بهترین فروشندگان را در وب‌سایت شما برجسته می‌کند، وجود دارد.

اکنون که کانال‌های درآمد مورد بحث قرار گرفته‌اند، به مهم‌ترین بخش این پست وبلاگ می‌رسیم – ویژگی‌های ضروری که وب‌سایت شما باید داشته باشد تا شروعی قوی به وب‌سایت رزرو فعالیت‌های سفر شما بدهد.

ویژگی ها و کارکردهای ضروری وب سایت رزرو فعالیت سفر

نمای کلی وب سایت

یک طراحی وب سایت تمیز و مینیمالیستی ایجاد کنید که دارای رابط کاربر پسند باشد. تصاویر یا متن نباید درهم و برهم باشند و به عنوان ارزش افزوده عمل کنند و مانعی برای تجربه یکپارچه کاربر نباشند. در اینجا مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید روی آن‌ها کار کنید:

صفحه نخست

قلب وب سایت شما – صفحه اصلی – باید به وضوح توضیح دهد که وب سایت شما در مورد چیست. اولین تای صفحه اصلی باید شامل یک نوار جستجو به همراه نام مقصدهای برتر ذکر شده در زیر آن باشد. بخش های دیگر می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • گواهینامه ها
  • محبوب در سراسر جهان
  • راهنمای سفر
  • رسانه ها و بیانیه های مطبوعاتی
  • پاورقی با پیوندهای رسانه های اجتماعی
  • ناوبری برتر

ماژول های مهمی را می توان در قسمت بالای ناوبری اضافه کرد، مانند:

  • یک تجربه را فهرست کنید
  • وارد شدن
  • ثبت نام
  • درخواست سفر کنید

ناوبری برتر وب سایت شما باید ساده و مختصر باشد. توصیه می شود فقط مهم ترین پیوندها را در ناوبری بالا اضافه کنید و بقیه را برای قسمت فوتر بگذارید.

به غیر از آن، بازار رزرو آنلاین فعالیت سفر شما باید ویژگی های زیر را در قسمت جلویی داشته باشد:

  • URL های دوستدار SEO: بهینه سازی شده بر اساس هنجارهای موتورهای جستجو، URL های SEO-Friendly دارای کلمات کلیدی و کوتاه هستند. بازار شما باید به فروشندگان انعطاف پذیری برای بازنویسی/ایجاد URL های مناسب سئو ارائه دهد.
  • ویژگی نمای نقشه: ارائه دهندگان خدمات را فعال کنید تا مکان دقیقی را برای فعالیت های سفر خود اضافه کنند. این به جویندگان فعالیت کمک می کند تا به راحتی مکان را ردیابی کرده و به آن برسند.
  • چند ارزی: یک ویژگی مهم در تجارت الکترونیک، چند ارزی به جویندگان اجازه می دهد تا قیمت بسته ها و همچنین فعالیت ها را در چندین ارز مشاهده کنند.
  • تقویم رزرو: با سیستم رزرو فعال با نمایش تقویم، برنامه ریزی سفر و انتخاب تاریخ را برای مسافران بسیار آسان کنید. با ویژگی تقویم رزرو، مسافران شما دقیقاً می‌دانند چه تاریخ‌هایی در دسترس هستند تا بتوانند از قبل برنامه‌ریزی کنند.

و بیشتر.

اکنون، با در نظر گرفتن اصول اولیه در محل مناسب، بیایید ویژگی های خاص مسافران و میزبانان را در یک بازار آنلاین فعالیت مسافرتی مورد بحث قرار دهیم.

ویژگی های هاست یا Activity Provider

اگر می خواهید فروشندگان بیشتری را برای پیوستن به پورتال خود جذب کنید، لیست های رایگان را در وب سایت خود ارائه دهید. در اینجا چند ویژگی جالب وجود دارد که می توانید به ارائه دهندگان خدمات در وب سایت خود ارائه دهید:

1. یک تجربه را فهرست کنید

این منطقه وب سایت شما است، فروشندگان می توانند هر بازخورد ارسال شده توسط مشتری را ردیابی کنند، فهرست ها را مدیریت کنند، پست ها را زودتر از موعد برنامه ریزی کنند و موارد دیگر. نکات برجسته این بخش عبارتند از:

اطلاعات اولیه ارائه دهندگان خدمات مانند عنوان، مکان، حداکثر و حداقل تعداد افراد، مدت زمان و قیمت را واکشی کنید

  • عکس‌ها را به فهرست اضافه کنید
  • برنامه ای تهیه کنید
  • مشخصات کامل
  • جزئیات بانکی را که قرار است پرداخت‌ها در آن جا ارسال شود، بررسی کنید
  • بررسی و انتشار

برخی از سایت ها نشان های متمایز را به ارائه دهندگان برتر فعالیت می دهند. این نشان‌ها را می‌توان در نمایه نشان داد تا به مسافران کمک کند تا بدانند یک فروشنده معتبر است. معیارهای کسب این نشان ها و مزایای آن به شرح زیر است:

  • فروشنده باید حداقل تعداد بازبینی داشته باشد
  • پیشنهادات کاربران ممتاز (با نشان) باید در وب سایت بالاتر ظاهر شوند
  • هدیه‌هایی مانند پاس‌های رایگان، فرصت‌های مطبوعاتی، و پاداش‌های ارجاع را ارائه دهید
  • این ویژگی را به وب سایت اکتشاف سفر خود اضافه کنید و فروشندگان خود را برای ارائه خدمات عالی ترغیب کنید

همچنین برای کسب درآمد از طریق معرفی سایت‌های خرید فرش در یک سایت رزرو سفر، می‌توانید یک بخش ویژه برای معرفی فروشگاه‌های آنلاین فرش ایجاد کنید. در این بخش، لینک‌های مشارکتی به فروشگاه‌های معتبر فرش قرار دهید. هر بار که کاربران سایت از طریق این لینک‌ها اقدام به خرید فرش می‌کنند، شما می‌توانید کمیسیون دریافت کنید. برای جذاب‌تر کردن این بخش، می‌توانید اطلاعاتی درباره انواع فرش، راهنمای انتخاب، و تخفیف‌های ویژه را اضافه کنید. این استراتژی نه تنها ارزش افزوده برای کاربران سایت ایجاد می‌کند، بلکه فرصتی برای کسب درآمد از طریق برنامه‌های همکاری و مشارکت فراهم می‌آورد.

2. منوی حساب

به ارائه دهندگان فعالیت باید یک پنل اختصاصی داده شود تا کنترل کاملی بر حضور وب سایت خود داشته باشند. در اینجا چند پیوند مهم برای درج در این بخش آورده شده است:

  • تجربیات من: این به ارائه دهندگان اجازه می دهد تا فعالیت های فهرست شده خود را ببینند و آنها را ویرایش کنند
  • رزرواسیون: رزروهای قبلی و آتی انجام شده توسط مسافران
  • تنظیمات پرداخت: جزئیات حساب بانکی و اطلاعات مرتبط
  • تاریخچه تراکنش ها: در این قسمت لیستی از تراکنش های پولی نمایش داده می شود

3. وبلاگ رسمی

یک وبلاگ مخصوص ایجاد کنید و در ان پست ها و خبرهای مربوط به سفرهای خود را به صورت منظم در آن منتشر کنید این کار روشی عالی برای دستیابی به سرنخ های بیشتر از طریق بازار یابی ورودی خواهد بود. وبلاگ ها به شما این امکان را میدهند تا بتوانید موقعیت های وب سایت خود را در موتورهای جست جو بهبود بدهید. مطمئن شوید که اسکریپت وب سایت شما یک بخش مبتنی بر وبلاگ خواهد بود که به راحتی و آسان از طریق CMS مدیریت میشود.

4. نوار ناوبری اصلی شناور

اغلب سایت های مربوط به تجارت الکترونیک مسافرتی نوارهای ناوبری شناور را انتخاب میکنند که حتی زمانی که به سمت پایین اسکرول میکنید در همان قسمت بالا باقی می مانند. انجام این کار ناوبری را آسان میکند و در نتیجه تجربه کاربر را بهبود میدهد.

5. به دکمه بالا بروید

از آنجایی که یک وب سایت مسافرتی فعالیت های زیادی را در صفحه فهرست خود نمایش می دهد، دکمه «رفتن به بالا» منطقی است. کار سخت مورد نیاز برای مرور فعالیت‌ها را ذخیره می‌کند و با پیمایش به بالا باز می‌گردد.

آشنایی با چند اپلیکیشن کاربردی برای کسب درآمد در سفر

-اپلیکیشن foap

-اپلیکیشن field agent

-اپلیکیشن roadie

-اپلیکیشن shopkick

-اپلیکیشن airmule

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا