کسب و کار

راه‌های افزایش بهره‌وری در محیط کار: از سازماندهی تا گفتن “نه”

1. از دفتر خارج شوید

کار از راه دور می تواند به شما کمک کند با انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر، بهره وری خود را افزایش دهید.

در حالی که دفتر محیطی است که می تواند انرژی و منابع جمعی را تقویت کند، همچنین می تواند مانع بهره وری ما شود. مردم اغلب صحبت های دیگران را که در میانه کار هستند قطع می کنند زیرا فکر می کنند مسئله یا سؤال آنها ضروری است.

در واقعیت، مسئله آنها معمولاً فوری نیست و می تواند منتظر بماند.

این مطالعه توسط هاروارد بیزینس ریویو نشان داد که کارمندانی که از خانه کار می‌کنند بهره‌وری بیشتری دارند و کمتر احتمال دارد شغل خود را ترک کنند.

2. محیط کار خود را شلوغ و سازماندهی کنید

در مورد اینکه چقدر سازماندهی و “موارد” کمتری می تواند اضطراب شما را کاهش دهد و در نتیجه بهره وری را افزایش دهد، چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد.

بهم ریختگی کمتر به شما کمک می‌کند واضح‌تر فکر کنید و زمان کمتری را برای جستجوی آن سند نابجا تلف کنید.

ریزه کاری ها و کاغذهای قدیمی که دور میزتان نشسته اند را بیرون بیاورید تا ببینید آیا به شما کمک می کند حواس پرتی کمتری داشته باشید و بهره وری بیشتری داشته باشید.

3. منظم بمانید و بهره وری خود را با Evernote افزایش دهید

اگر زمانی که سعی می‌کنید به یاد بیاورید آن یادداشت مهم را در کدام نوت‌بوک نوشته‌اید، وحشت‌های ناگهانی را تجربه کرده‌اید – یا اگر فقط می‌خواهید یادداشت برداری خود را تحت کنترل داشته باشید، باید Evernote را بررسی کنید.

این منبع آنلاین به شما کمک می کند یادداشت های خود را بردارید، سازماندهی کنید، جستجو کنید و به اشتراک بگذارید. با داشتن تمام اطلاعاتی که نیاز دارید به راحتی در دسترس هستند و به راحتی می توانید آنها را پیدا کنید، می توانید از کارهای بی وقفه ای که برای حذف کل لیست کارهای خود نیاز دارید لذت ببرید.

Evernote شما را همیشه در رایانه و دستگاه تلفن همراه به جریان کاری یادداشت خود متصل نگه می‌دارد. حتی می‌توانید یادداشت‌های خود را به‌صورت آفلاین به‌روزرسانی کنید و Evernote بلافاصله پس از اینکه بتواند دوباره آنلاین شود، با ابر همگام‌سازی می‌شود.

4. هفته آینده این هفته را با “راه حل 2 ساعته” تجسم کنید

“راه حل 2 ساعته” توسط راجر سایپ، نویسنده کتاب “مغز خود را برای موفقیت آموزش دهید” ساخته شده است.

این روشی است که هر هفته 2 ساعت را صرف ساختن ذهنی هفته بعدی زندگی خود می کنید. راجر به این روش قسم می خورد و ادعا می کند که وقتی این کار را می کند زندگی اش به خوبی پیش می رود.

از این زمان هر هفته برای ارتباط مجدد با اهداف خود استفاده کنید، ارزیابی کنید که چه چیزی موثر بوده است و چه چیزی نه، و تقویم خود را برای هفته آینده برنامه ریزی کنید.

این چه تفاوتی با برنامه ریزی عادی دارد؟

شما «زمان سبز» (کاری که به شما دستمزد می‌دهد)، «زمان قرمز» (زمانی که از زمان سبز شما پشتیبانی می‌کند)، «زمان انعطاف‌پذیر» (زمان بدون انسداد برای جلوگیری از بازگشایی برنامه‌هایتان از برنامه‌ریزی نشده) و «دوباره» برنامه‌ریزی می‌کنید. -زمان ایجاد» (زمان مراقبت از خود – مانند سرگرمی ها، ورزش، استراحت و غیره). بیشتر اوقات متوجه می شوید که حتی به 2 ساعت کامل برای تأثیرگذاری آن نیاز ندارید.

5. زود بیدار شوید

به هر مدیر ارشد اجرایی، مدیر اجرایی یا رهبر ارشد نگاه کنید، متوجه خواهید شد که همه آنها 1 ویژگی مشترک دارند – آنها زود از خواب بیدار می شوند. چگونه بیدار شدن در ساعت 6 صبح یا زودتر می تواند شما را در محل کار بازدهی بیشتر کند؟

به شما زمان لازم برای شروع درست روزتان را می دهد. به جای اینکه هر روز صبح با عجله از در بیرون بیایید، زمان بیشتری برای انجام کارهایی خواهید داشت که در غیر این صورت حواس‌تان را پرت می‌کردید.

می توانید هر روز صبح بخوانید، صبحانه سالم بخورید یا قبل از شروع روز ورزش کنید. من حدود یک سال پیش این کار را شروع کردم و بهره وری من را به طور چشمگیری افزایش داد. من معتقدم روش‌هایی که صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوید می‌تواند تأثیر زیادی بر رویکرد روزمره شما به زندگی داشته باشد.

من معمولاً متوجه می شوم که حدود 2 ساعت پس از بیدار شدن از خواب پربارترین شیار خود را می زنم. بنابراین اکنون می‌توانم چیزی الهام‌بخش بخوانم یا در سحر قبل از اینکه بیشتر مردم روز خود را شروع کنند، موج‌سواری کنم. سپس وقتی به سر کار می‌رسم، آماده هستم که به زمین بخورم.

6. بیشتر بایستید

حوالی ساعت 3 بعد از ظهر کمی احساس خواب آلودگی می کنید؟ بایست!

آیا حالت بدن شما شروع به کاهش می کند؟ بایست!

آیا متوجه شده اید که تیم شما برای تمرکز در جلسات مشکل دارد؟ بایست!

این ساده است، اما موثر است. در SnackNation اعضای تیم ما به میزهای ایستاده خود و تأثیر مستندی که بر بهره وری دارند سوگند یاد می کنند.

در حالی که ایستادن پشت میز شما مقدار قابل توجهی کالری بیش از نشستن نمی سوزاند، اما می تواند به کاهش سایر خطرات سلامتی کمک کند، مانند:

  • درد شانه و کمر
  • چاقی
  • دیابت
  • بیماری قلب و عروقی
  • سرطان (به ویژه سرطان های روده بزرگ یا سینه)
  • مرگ زودرس

و مانند بسیاری از چیزهای بیرونی، ایستادن بیش از حد می تواند چیز بدی باشد. وقتی شروع به کار می کنید سعی کنید دوره های ایستادن شما با فواصل کاری 90 دقیقه ای شما مطابقت داشته باشد.

7. نه گفتن را یاد بگیرید

در طول روز، مردم برای دریافت کمک یا نظر شما در مورد چیزی، ناگزیر شما را مختل می کنند. بله گفتن و انجام کارهای بیشتر بسیار آسان است، اما این نتیجه معکوس دارد. یاد بگیرید که بیشتر اوقات نه بگویید تا از زمان خود برای فعالیت های دارای بالاترین اهرم خود محافظت کنید.

گفتن «نه» به چیزی آسان‌تر از انجام آن است، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان به آن هدف دست یافت، بدون اینکه به عنوان جنگنده یا نادرست به نظر برسد.

وقتی کسی با درخواستی به شما مراجعه می کند که باید به آن نه بگویید، به سادگی از او بخواهید که به شما 15 دقیقه (یا یک فاصله زمانی دلخواه) بدهد تا کاری را که روی آن کار می کنید به پایان برسانید، تا زمانی که به اطراف بیایید و متوجه شوید. آنچه را که می خواستند، اغلب خودشان آن را کشف کرده اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا