متفرقه

فهرست بهترین فیلم‌های نتفلیکس برای سال 2022

پیدا کردن بهترین فیلم‌های نتفلیکس ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما به نظر نمی‌رسد که به زودی به پایان برسیم. با تعداد زیادی از گزینه‌ها، سرگرم کننده است که برای دسته‌بندی مختلف مثل اکشن، ترسناک، کمدی یا فیلم‌های کلاسیک در نتفلیکس جستجو کنیم.

فهرست ما برای سال 2022 را به‌روز کرده‌ایم، تا فیلم‌های عالی که قبلاً پیشنهاد شده حذف شوند و هم‌چنین فیلم‌های کمتر شناخته‌شده را معرفی کنیم. به جای گشت و گذار در دسته‌ها، ما تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا فیلم‌های برتر هر هفته را در فهرست نتفلیکس به‌روز کنیم، با اضافه کردن فیلم‌های جدید و فرصت‌هایی که قبلاً از دست رفته‌اند، تا تجربه تماشای Paste را برای شما راحت‌تر کنیم.

بدن به یاد می آورد زمانی که جهان باز شد را

  • سال: 2019
  • کارگردانان: Elle-Máijá Tailfeathers، Kathleen Hepburn
  • ستارگان: Elle-Máijá Tailfeathers، Violet Nelson، Barbara Eve Harris
  • ژانر: درام
  • رتبه: NR

در «بدن به یاد می‌آورد وقتی جهان باز شد»، پاسخ‌های واضحی به مواردی که مطرح می‌شود، وجود ندارد. برخی از جزئیات داستان که نیاز به توضیح و روشن‌سازی دارند، چاره‌ای ندارند. به عنوان مثال، زمانی که رزی از کیف آیلا پول می‌گیرد، انتظار می‌رود که بیش از 90 دقیقه با یکدیگر باشند، اما این اتفاق نمی‌افتد.

فیلم به ما نشان می‌دهد دو زن از اقوام مختلفی که به دلیل شرایط اجتماعی و اقتصادی جدا شده‌اند، اما تجربیات مشابهی دارند: رزی قربانی آزار خانگی و آیلا با آسیب‌های دیگری روبرو شده است. فیلم‌بردار با دوربین 16 میلی‌متری‌اش به طور کامل هر حرکت و احساس آیلا را ثبت می‌کند. آیلا و رزی تصمیم می‌گیرند از دوست پسر خشمگین رزی فرار کنند و لی، فیلم‌بردار، همیشه آنها را پشت سر دارد.

با این حال، مسائل قومیتی و فرهنگی که در فیلم مطرح می‌شوند، برای هر دو زن مهم نیستند. آیلا به سختی به این جنبه توجه می‌کند. وقتی آنها از یکدیگر جدا می‌شوند، رزی هرگونه گناهی که ممکن است نسبت به آیلا داشته باشد را فراموش می‌کند، و مراقبان خانه امن به آیلا یادآوری می‌کنند که گاهی زمانی طول می‌کشد تا مردم از رفتارهای پشیمان‌کننده‌اش پشیمان شوند.

ما در انتظار روشن‌شدن اتفاقات و پایانی هستیم که شرایط را بهتر کند، اما فیلم این امکان را به ما نمی‌دهد.

وقتی آن‌ها این کار را نمی‌کنند، ما به دنبال نشانه‌های دیگری می‌گردیم، و فقط با صبر و حوصله منتظر می‌مانیم – تماشا، و هرگز از تماشا کردن دست نکشیم، و با سنگینی آن بنشینیم تا هزینه همدلی را بپردازیم.

داستان ازدواج

  • سال: 2019
  • کارگردان: نوآ بامباخ
  • ستارگان: اسکارلت جوهانسون، آدام درایور، آژی رابرتسون، لورا درن، آلن آلدا، ری لیوتا، جولی هاگرتی، مریت وور
  • ژانر: درام
  • رتبه: R

آدام درایور در «زنده بودن»، نقشی بازی می‌کند که با داستان ازدواج او کاملاً هم‌خوانی دارد. آدام درایور به نوعی نمایان‌نامه‌ی روح خود را به ما نشان می‌دهد. شروع اجرا کمی تفریحی است، کودکی تئاتری به نام یکی از بزرگترین اجراکنندگان برادوی یکی از اجراهایش را می‌پذیرد، اما سپس، در کنار یک زن دیگر، او می‌گوید: «چیزی بخواه… چیزی بخواه…» و از آنجا شروع به درک واقعیت‌های زندگی، ناامیدی از از دست دادن ارتباط‌های عمیق و یافتن معنای بزرگ شدن می‌کند.

آدام در نهایت متوجه می‌شود که باید از زندگی قدیمی‌اش جدا شود و به سوی یک زندگی جدید حرکت کند. این تجربه در بسیاری از موارد با روند تشکیل هویت در دنیای امروزی اینترنت تطابق دارد. ایجاد یک «خود اصیل» در این زمینه غیرممکن و می‌تواند با آنچه که فرهنگ فعلی قبول می‌کند، تضاد داشته باشد.

این ایده نه تنها به ایده «اصالت» ارتباط دارد بلکه همچنین به موضوعیت‌های دردناک و ناراحت کننده‌ای که در مورد هویت و جایگاه ما در جامعه داریم، مرتبط است. این فیلم ما را به چالش می‌کشد که در مورد هنری که تجربه می‌کنیم، انسانیت خود و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، فکر کنیم.

در نهایت، زمانی که آدام درایور میکروفون را در دست می‌گیرد، او به یک نقطه مواجهه می‌شود که باید تصمیم بگیرد چگونه زندگی‌اش را بازسازی کند، همان‌طور که ما هم باید گاهی تلاش کنیم تا زندگی خود را به شکل بهتری جمع و جور کنیم یا به نقد و ارزیابی آن پرداخته شود.

اوکجا

  • سال: 2017
  • کارگردان: بونگ جون هو
  • ستارگان: تیلدا سوینتون، پل دانو، آن سئو هیون، بیون هیبونگ، استیون یون، لیلی کالینز، یون جی مون، وو شیک چوی
  • ژانر: علمی تخیلی، اکشن

در ابتدای پنج دقیقه‌ی فیلم NROkja، ریسک‌های خلاقانه‌تری نسبت به اکثر فیلم‌ها مشاهده می‌شود و از این مسیر منحرف نمی‌شود. برخی منتقدان و مخاطبان، به ویژه در غرب، ممکن است از لحن نامنظم، از حالات احساسی تا لحظات ترسناک و اکشن پیچیده‌ی جیک جیلنهال، ناراضی باشند. اما این چیزی است که فیلم‌های بونگ جون هو را ویژه می‌کند؛ آنها ظریف و پیچیده هستند، اما محدود نیستند. آنها به جزئیات علاقه‌مند هستند ولی با ظرافتی مختصر به آنها می‌پردازند. این فیلم‌ها از تغییرات جزئی شتاب می‌گیرند و Okja نمونه‌ی برجسته‌ی این انتقالات در فیلم‌های بونگ است.

Okja تنها یک فیلم گیاه‌خواری نیست، بلکه یک سوال می‌پرسد: چگونه می‌توانیم با یکپارچگی و همدلی رویکرد کنیم؟ و بیشتر از همه، چطور می‌توانیم نسبت به موجودات، از جمله خودمان، با انسانیت بیشتری رفتار کنیم؟ پاسخ‌های Okja ساده و زنده است و به شما فرصت می‌دهد خودتان به این پاسخ‌ها گوش کنید، چرا که سوالات را درست مطرح کرده و به شیوه‌ای جذاب به آنها پاسخ داده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا