متفرقه

معایب گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه

البته خواندن در حین گوش دادن به موسیقی برای همه مناسب نیست. ترکیب این دو فعالیت چند نقطه ضعف دارد که باید از آنها آگاه باشید. در اینجا برخی از مهمترین مواردی که در اینجا در Basmo یافتیم آورده شده است.

  • موسیقی همراه با اشعار ممکن است حواس شما را از خواندن منحرف کند: آیا تا به حال سعی کرده اید در حالی که شخصی در کنار شما صحبت می کند و صحبت می کند مطالعه کنید؟ تقریباً غیرممکن است که حواس‌تان پرت نشود، زیرا کلماتی که می‌خوانید و کلماتی که می‌شنوید شروع به ترکیب شدن با هم می‌کنند و باعث می‌شوند دیگر ندانید درباره چه چیزی می‌خوانید و درباره چه چیزی می‌شنوید.
  • همین موضوع می تواند در هنگام گوش دادن به موسیقی با اشعار به زبان مادری شما صادق باشد. اگر نتوانستید کلمات موجود در آهنگ را تا حدی حذف کنید که دیگر حواس شما را پرت نکنند، ممکن است ایده خوبی باشد که به سادگی به موسیقی به زبان خارجی یا فقط آهنگ های ساز گوش دهید.
  • موسیقی بلند ممکن است شما را در حالتی از ذهن قرار دهد که با خواندن ناسازگار است: در حالی که برای برخی افراد تنها راه گوش دادن به موسیقی این است که آن را در بلندگو یا هدفون خود پخش کنند، برای برخی دیگر ممکن است این احساس طاقت فرسا باشد. موسیقی با صدای بلند می تواند شما را در وضعیت ذهنی قرار دهد که ربطی به خواندن یا مطالعه ندارد، زیرا مغز شما موسیقی با صدای بلند را با سناریوهای کاملاً متفاوتی مانند کنسرت یا شب های باشگاهی مرتبط می کند. این بدیهی است که برای جلسات خواندن شما مفید نیست.
  • موسیقی آشفته می تواند شما را … خوب … آشفته کند: انتخاب موسیقی خود با BPM مناسب ضروری است. همانطور که قبلاً اشاره کردم، یک آهنگ 60 بیت در دقیقه می تواند شما را آرام کند و شما را در وضعیت ذهنی قرار دهد که به خواندن شما کمک می کند. در طرف دیگر طیف، آهنگ‌های سریع‌تر، آشفته‌تر، با BPM بالاتر را می‌یابیم. معمولاً BPM بالا از 100 تا 120 ضربه در دقیقه فراتر می رود و گوش دادن به این نوع موسیقی می تواند شما را به حدی تحریک کند که نتوانید روی خواندن خود تمرکز کنید.
  • موسیقی می تواند بهره وری شما را کاهش دهد: باز هم، کاملاً به شخصیت شما وابسته است، موسیقی می تواند تأثیر مثبت یا منفی بر بهره وری شما داشته باشد. برخی افراد به سختی می توانند کاری را بدون اجرای موسیقی در پس زمینه انجام دهند، در حالی که برخی دیگر به سکوت کامل نیاز دارند. واضح است که فقط یک راه وجود دارد تا بفهمید کدام نوع هستید و در آینده بر اساس آن عمل کنید.
  • ممکن است شروع به نیاز به آن کنید: نکته جالب در مورد مغز ما این است که وقتی ما توجهی به آن نداریم، دائماً ارتباطات و ارتباط برقرار می کند. آزمایش معروف پاولوف با این تداعی ها بلندتر از آن چیزی است که هر یک از کلمات من می توانند بیان کنند. اما در هنگام گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه و به خصوص هنگام مطالعه همین اتفاق می افتد. اگر زمانی که موسیقی در پس‌زمینه اجرا می‌شود به یادگیری ادامه دهید، این احتمال وجود دارد که وقتی زمان فراخوانی اطلاعات فرا می‌رسد، دوباره به موسیقی نیاز داشته باشید. بدیهی است که ایده آل نیست، زیرا شانس شما برای گوش دادن به موسیقی در حین امتحان بسیار کم است.

تجربه خواندن خود را با موسیقی و Basmo بهبود بخشید

چیزی که باید مدام به خود یادآوری کنیم این است که ما افراد منحصر به فردی هستیم که نیازها و شیوه های عملکرد متفاوتی داریم. به همین دلیل است که برخی از مواردی که در بالا ذکر کردم برای شما صدق می کند، در حالی که برخی دیگر صدق نمی کنند.

برای اینکه بفهمید در هنگام مطالعه یا مطالعه دقیقاً چگونه به موسیقی واکنش نشان می دهید و چگونه بر عملکرد شما تأثیر می گذارد، تنها راه آزمایش است. و برای اینکه بتوانید این کار را به طور موثر انجام دهید، باید معیارهای مختلفی مانند سرعت مطالعه، احساسات و سایر آمارها را پیگیری کنید.

ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از Basmo، بهترین برنامه ردیابی خواندن است. Basmo برای ردیابی مهم ترین داده های مربوط به عادت های خواندن شما طراحی شده است تا بتوانید عملکرد خود را ببینید و شروع به بهبود کنید تا زمانی که به اهداف شخصی خود برسید. منبع

هنگام مطالعه به چه موسیقی گوش دهیم؟

بسته به سلیقه شما در موسیقی و نحوه عملکرد شما هنگام گوش دادن به انواع مختلف موسیقی، همه چیز پیش می رود. در حالی که برخی از افراد هنگام خواندن به هوی متال کاملاً خوب گوش می دهند، برخی دیگر موسیقی دستگاهی بدون متن و BPM پایین را ترجیح می دهند.

موسیقی آهسته و خنک ساز به طور کلی توصیه می شود، اما مهمترین چیز گوش دادن به موسیقی است که برای شما شادی و روحیه خوبی به ارمغان می آورد.

افکار نهایی

گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه راهی عالی برای بهبود تجربه جلسات مطالعه است تا زمانی که حواس شما پرت نشود. از Basmo برای بهبود عادات خواندن خود و تجزیه و تحلیل نحوه واکنش شما به انواع مختلف موسیقی استفاده کنید و بهترین خواننده خود شوید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا