آموزشی

یادگیری زبان اسپانیایی با فیلم و تلویزیون تا تسلط کامل بر آن

یکی از موثرترین راه‌ها برای یادگیری زبان اسپانیایی و هندی تا حد روان، غوطه‌ور شدن در زبان اسپانیایی و هندی است. به دست آوردن قرار گرفتن در معرض مکتوب و گفتاری اسپانیایی بسیار مفید خواهد بود، اگر ضروری نباشد، برای صحبت کردن به زبان روان.

برای مثال یادگیری زبان هندی از طریق تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی یک روش سرگرم‌کننده و مؤثر برای ارتقای مهارت‌های زبانی است. با مشاهده بهترین فیلم‌های هندی و سریال‌های، شما با لهجه‌ها، اصطلاحات محاوره‌ای، و فرهنگ غنی هندوستان آشنا می‌شوید. این روش به شما امکان می‌دهد تا کلمات و عبارات جدید را در بافتی واقعی بشنوید و یاد بگیرید، و در عین حال لذت ببرید. علاوه بر این، می‌توانید درک خود از داستان‌ها و شخصیت‌ها را با زیرنویس‌های زبان اصلی یا ترجمه‌شده افزایش دهید، که به شما کمک می‌کند تا به‌تدریج به گوش دادن و صحبت کردن به هندی عادت کنید. همچنین این رویکرد باعث افزایش انگیزه برای یادگیری زبان می‌شود، زیرا شما در حین تماشای فیلم‌ها و سریال‌های جذاب، بدون حس زحمت، زبان جدید را یاد می‌گیرید.

همانطور که می دانید به عنوان مثال برای یادگیری زبان چینی، اگر نمی توانید به یک کشور چینی زبان سفر کنید یا حتی ادبیات چینی بخوانید، وحشت نکنید! تماشای فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها (منبع) راهی جذاب و سازنده برای تسلط بر زبان چینی بدون سوار شدن به هواپیما یا نیاز به غوطه ور شدن در رمان‌ های طولانی است.

یادگیری زبان اسپانیایی میتواند برای موارد زیر مفید باشد:

  • رفع نیاز های ضروری در سفر به کشورهای دگیر
  • صحبت کردن به طور رسمی با این زبان
  • امکان ایجاد ارتباط با میلیون ها آدم در کل جهان
  • آشنایی بیشتر در مورد فرهنگ های کشور اسپانیا
  • کمک به رشد تجارت و پیشرفت شغلی

1. به شنیدن زبان مادری اسپانیایی عادت کنید

زمانی که از یادگیری زبان صحبت میشود ، یکی از دلایل اصلی تاثیر مثبت آن بر تماشای فیلمها این است که به ریتم ها، آواهای زبان مقصد و شنیدن صداها عادت کنید.وقتی که شما به زبان اسپانیایی حرف میزنید، مغزتان به طور غیر فعال کلمات را جذب خواهد کرد و گوش دادن به سخنرانی های بومی در اسپانیا که با هم تعامل دارند شما را برای تلاش به سمت مسلط شدن به زبان اسپانیایی از نظر مکالمه تشیوق میکند.

با انجام تمرین های مستقیم مهاتر های شنیداری ، شناسایی کلمات و عبارت های خاص را آغاز کنید و آنها را با صدا ارتباط دهید.این کار به تلفظ تان کمک خواهد کرد.

علاوه بر این، سایر شایستگی های زبانی مانند درک مطلب را هم در سطح ناخودآگاه و هم در سطح عملی بهبود خواهید داد. عالیه، درسته؟

2. فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را تماشا کنید که مورد علاقه شما هستند

یکی از عوامل تعیین کننده در هر فرآیند یادگیری زبان، داشتن انگیزه است. از آنجایی که یادگیری زبان‌ها می‌تواند فرآیندی طولانی و دشوار باشد، بسیار مهم است که قبل از رسیدن به هدف، انگیزه خود را از دست ندهید.

به همین دلیل است که وقتی اسپانیایی را با ویدیو یاد می‌گیرید، توصیه می‌کنیم به جای تمرکز صرفاً بر یادگیری زبان اسپانیایی، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را انتخاب کنید که واقعاً مورد علاقه شما هستند.

با انجام این کار، صرفاً برای اهداف آموزشی تماشا نخواهید کرد، به این معنی که در طول مسیر، تمایل کمتری به تسلیم شدن خواهید داشت.

این امر یادگیری شما را بهینه می کند زیرا می توانید همان واژگان را در عمل به کار ببرید. ده ها کانال محبوب اسپانیایی زبان وجود دارد که از طریق آنها می توان محتوای محبوب را پیدا کرد. با Lingopie، حتی می توانید در حین تماشای تلویزیون برای سرگرمی، دروس اسپانیایی را نیز بگذرانید!

3. از زیرنویس استفاده کنید

زیرنویس‌ها می‌توانند در هنگام یادگیری زبان‌های خارجی از طریق ویدیو یک مزیت باورنکردنی باشند و راهی عالی برای تمرین اسپانیایی ارائه می‌دهند. وقتی کلمات اسپانیایی را می خوانید، تلفظ آنها را با نحوه نگارش آنها مطابقت می دهید.

با استفاده از زیرنویس برای یادگیری زبان جدید از طریق ویدیو، نه تنها مهارت های خواندن خود را توسعه می دهید، بلکه تلفظ خود را نیز تقویت می کنید.

چه در حال تماشای پلتفرم Lingopie باشید و چه به سادگی سعی می‌کنید زبان‌ها را با YouTube یاد بگیرید، هر زمان که می‌توانید زیرنویس‌های فعال را به زبان اسپانیایی بنویسید – و در صورت لزوم به زبان انگلیسی. با اینکه چقدر درک می کنید، خودتان را شگفت زده خواهید کرد.

در واقع، اگر برای Lingopie ثبت نام کنید، حتی به یک ویژگی زیرنویس دوگانه دسترسی خواهید داشت، که به موجب آن، هم زیرنویس‌های اصلی به زبان اسپانیایی و هم ترجمه آن‌ها به انگلیسی را خواهید دید.

4. تلفظ واژگانی که می شنوید را تمرین کنید

دیدن محتواهای ویدئویی و گوش دادن به پادکست هایی که به زبان اسپانیایی وجود دارند از جمله ابزارهای همه کاره برای یادگیری زبان اسپانیایی محسوب میشوند.با تمرینات زیاد و آگاهانه واژه ها بعد از تماشای یک فیلم یانمایش، میتوانید بیشترین استفاده را در یادگیری چه زبان آمریکایی و چه زبان اسپانیایی داشته باشید.

5. از ویدئو به عنوان راهی برای غوطه ور شدن فرهنگی خود استفاده کنید

غوطه ور شدن فرهنگی یکی دیگر از جنبه های مهم برای رسیدن به مکالمه اسپانیایی است. یادگیری زبان اسپانیایی فقط در مورد زبان شناسی نیست، بلکه در مورد مهارت فرهنگی و درک سنت ها، آداب و رسوم و عادات اسپانیایی زبانان بومی است.

در این یادداشت، تمایز بین تمام کشورهای اسپانیایی زبان نیز مهم است. مکزیک از نظر فرهنگی مشابه اسپانیا، آرژانتین یا حتی پرو نخواهد بود. مطمئن شوید که می دانید محتوایی که تماشا می کنید از کجا سرچشمه می گیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا