کسب و کار

راهکارهای مؤثر مدیریت زمان برای بهره وری بهتر کسب‌وکارهای کوچک

“وقت طلاست”، این جمله به‌ویژه وقتی کسب‌وکار خود را مدیریت می‌کنید، اهمیت دارد. چه در حال طراحی یک وب‌سایت جذاب باشید و چه در حال آغاز یک پروژه آفلاین پرهیجان، این مقاله برای شما مناسب است.

مدیریت زمان به معنای بهره‌برداری هوشمندانه از وقت و انجام کارها به‌طور موثر است، نه سخت‌تر کار کردن. این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، شکیبایی و انضباط است. اگر باانگیزه هستید اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، نگران نباشید! در این مقاله، ما چند نکته کلیدی در مورد مدیریت زمان را برای کمک به شما در آغاز راه ارائه خواهیم کرد.

اهداف روشنی برای خود تعیین کنید

هنگام تنظیم طرح تجاری، توصیه می‌شود دو جنبه بسیار مهم را مدنظر داشته باشید: طراحی یک جدول زمانی و تعیین اهداف. برای اطلاعات بیشتر، این لینک را ببینید. طراحی جدول زمانی به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید برای دستیابی به خواسته‌هایتان چه مدت زمانی لازم است، در حالی که تعیین اهداف به شما این امکان را می‌دهد که تمرکز و انرژی خود را بر آنچه واقعاً می‌خواهید به دست آورید، معطوف کنید. این دو عمل بازدهی شما را افزایش می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد تا زمان خود را به طور موثرتر برنامه‌ریزی کنید. توصیه می‌شود علاوه بر اهداف و پروژه‌های بلندمدت، به برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و همچنین نمودار جریان فعالیت‌های خود توجه کنید.

یک روال ایجاد کنید

همانطور که هنگام ساخت یک برنامه هفتگی برای تمرین، هرچه بیشتر به یک روال منظم عادت کنید، انجام کارها برایتان آسان‌تر خواهد شد. یک روال روزانه‌ای ایجاد کنید که برای شما مؤثر باشد و سعی کنید با مسئولیت‌پذیری به آن پایبند باشید. مهم نیست که فردی سحرخیز هستید یا شب‌زنده‌دار؛ یک برنامه کاری منظم و پایدار طراحی کنید که بتوانید آن را انجام دهید. این برنامه به افزایش بهره‌وری شما کمک می‌کند و می‌توانید در طول هفته به آن پایبند باشید. واقعیتی ثابت‌شده است که بدن شما به‌طور طبیعی به رفتارهای تکراری پاسخ مثبت می‌دهد. بنابراین، در مدت کوتاهی نتایج مثبتی را مشاهده خواهید کرد!

از حواس پرتی خودداری کنید، بین کارها زمان بگذارید

زندگی پر از حواس‌پرتی‌های جذاب است؛ از برنامه تلویزیونی مورد علاقه‌تان گرفته تا حیوان خانگی، پیامک‌ها، شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و بسیاری دیگر. اما اگر قصد دارید کار خود را به درستی انجام دهید، برنامه‌ریزی می‌تواند کمک بزرگی باشد. توصیه ما برای تازه‌کاران این است که خود را متقاعد کنید که تمام زمانی که در برنامه‌ریزی خود تعیین کرده‌اید، باید به انجام کار اختصاص یابد. همه تب‌های مرورگر خود را ببندید، تلفن‌های خود را کنار بگذارید (و آن‌ها را بی‌صدا کنید).

هدف این نیست که تبدیل به یک ماشین کار شوید. این ممکن است ایده‌آل به نظر برسد، اما عملی نیست. هیچ‌گونه اغراق در کار خوب نیست. مغز انسان حدود 90 دقیقه می‌تواند به‌طور مداوم تمرکز کند، بنابراین استراحت دادن به بدن و ذهن خود را ضروری بدانید. این کار به اندازه پایبندی به یک برنامه منظم برای حفظ بهره‌وری مهم است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا