آموزشی

7 زبان سخت برای انگلیسی زبانان: چالش های یادگیری و راهکارهای آسان سازی

اگر برای یادگیری یک زبان جدید مشکل دارید، ممکن است کاملاً تقصیر شما نباشد. البته هر دانش آموزی نوع یادگیری متفاوتی دارد، اما به همین ترتیب همه زبان ها برابر نیستند. یادگیری برخی از آنها برای انگلیسی زبانان بسیار دشوار است. فرقی نمی‌کند یک چالش خوب را دوست داشته باشید، از نظر زبانی کنجکاو باشید یا فقط می‌خواهید از پیچیده‌ترین زبان‌ها دوری کنید، اینها هفت زبان سخت‌ترین یادگیری در جهان هستند.

سخت ترین زبان ها برای یادگیری  انگلیسی زبان ها کدامند؟

سخت ترین زبان برای یادگیری چیست؟ یادگیری زبان به عوامل زیادی بستگی دارد، اما زبان مادری شما عامل مهمی است. نزدیکی به زبان انگلیسی باعث می شود زبان های خاصی مانند اسپانیایی یا ایتالیایی در مقایسه با زبان های دیگر که دورتر هستند، نسبتاً آسان باشد. با دو زبان از ریشه های متفاوت، نمی توانید به همزادگان تکیه کنید، این کلماتی هستند که مشتقات زبانی یکسانی دارند، مثلاً از لاتین منشعب می شوند. آواشناسی، به‌ویژه صدا و لحن، حروف الفبا، کاراکترها و سبک‌های نوشتاری متفاوت، یادگیری زبان را برای انگلیسی‌زبانان سخت می‌کند. استفاده از دستور زبان پیچیده تر با موارد زیاد و ساختار انحرافی جملات و کلمات و چالش ممکن است غیرممکن به نظر برسد.

سخت ترین زبان ها برای یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از:

  1. چینی ها(Chinese)؛
  2. عربی(Arabic)؛
  3. ژاپنی(Japanese)؛
  4. مجارستانی(Hungarian)؛
  5. کره ای(Korean)؛
  6. فنلاندی(Finnish)؛
  7. لهستانی(Polish).

در ادامه بخوانید تا دریابید که چرا اینها سخت ترین هستند و چه کاری می توانید انجام دهید تا این روند کمی آسان تر شود.

1-یادگیری زبان چینی به عنوان انگلیسی زبان

ماندارین یا چینی استاندارد، زبان رسمی چین و مترادف با “چینی” برای بسیاری از غربی ها و انگلیسی زبانان است. اگرچه یک پنجم جمعیت جهان به زبان ماندارین صحبت می کنند، بومیان انگلیسی تمایل دارند با آن مبارزه کنند. این مشکل مرهون هزاران شخصیت پیچیده و پیچیده سیستم نوشتاری است. حتی زبان چینی ساده شده نیز بسیار قابل یادآوری است. چهار لحن اصلی و یک لحن خنثی صحبت کردن را سخت می کند زیرا تلفظ شما معنی را تعیین می کند. ماندارین رایج ترین گویش چینی است. زبان کانتونی دارای مجموعه ای از کاراکترها و تلفظ متفاوت است و در مجموع دارای هشت تن است که حتی سخت تر از ماندارین است.

2-یادگیری زبان عربی به عنوان انگلیسی زبان

همانند زبان چینی، زبان عربی نیز در میان پنج زبان برتر دنیا قرار دارد. همچنین زمانی که زبان اصلی شما انگلیسی است، به دست آوردن آن دشوار است. نه تنها گویش‌های زیادی در مناطق و کشورهای مختلف پراکنده شده‌اند، بلکه الفبای آن غیر لاتین است و علامت‌گذاری بیشتر حروف صدادار را حذف می‌کند. عربی نیز از راست به چپ نوشته می شود، اگر قبلاً نمی دانستید. چند صدا که هیچ زبان دیگری به اشتراک نمی گذارد و یک دستور زبان چالش برانگیز با افعال قبل از موضوع اضافه کنید و یادگیری زبان عربی برای شما بسیار سخت خواهد بود!

3-یادگیری ژاپنی به عنوان یک انگلیسی زبان

ژاپنی ها سه سیستم نوشتاری متفاوت دارند که هر کدام الفبای خاص خود را دارند. هیراگانا برای کلمات ژاپنی استفاده می شود، در حالی که کاتاکانا برای کلمات خارجی استفاده می شود. کانجی از حروف چینی گرفته شده است، بنابراین شما اساساً در حال یادگیری زبان چینی هستید. گرامر کمی ساده تر به نظر می رسد، تا زمانی که به ذرات برسید. این ها قسمت هایی از سخنرانی را مشخص می کنند و در انگلیسی معادلی ندارند. انگلیسی زبانان همچنین با واژگان مشکل دارند، جایی که موقعیت اجتماعی یا حتی جنسیت گوینده ممکن است بسته به لهجه، منطقه یا شرایط بر انتخاب کلمه تأثیر بگذارد.

4-یادگیری زبان مجارستانی به عنوان یک انگلیسی زبان

به یاد داشته باشید که انگلیسی (فقط) سه مورد دارد. مجارستانی دارای 18 پسوند برای موارد است. این عدد به تنهایی میزان دشواری یادگیری را نشان می دهد، اما سخت تر می شود: 14 مصوت زبان، صحبت کردن را برای انگلیسی زبانان به یک کابوس تبدیل می کند. ترکیب عبارات به تک کلمات باعث می شود که سرتان بچرخد. این دستور زبان پیچیده با طیف گسترده ای از اصطلاحات و ارجاعات فرهنگی ظریف تکمیل می شود که باعث می شود مبتدیان احساس کنند برای مدت طولانی کنار گذاشته شده اند.

5-یادگیری زبان کره ای به عنوان یک انگلیسی زبان

زبان شناسان کره ای را به عنوان یک زبان منزوی می دانند، زبانی که هیچ رابطه تبارشناسی قابل اثباتی با زبان های دیگر ندارد. این منحصر به فرد بودن به تنهایی باعث ایجاد مانع در هنگام تلاش برای به دست آوردن زبان کره ای به عنوان یک انگلیسی زبان می شود. ترتیب کلمات متفاوت است و کره ای نیز یک زبان تراکم کننده است: با برخورد بیشتر و بیشتر، کلمات پیچیده تشکیل می شوند. این مفهوم در انگلیسی وجود ندارد. یادگیری حروف الفبا راحت تر از زبان چینی یا ژاپنی است. با این حال، تلفظ نادرست به سرعت منجر به سوء تفاهم می شود زیرا قوانین دشوار زیادی وجود دارد.

6-یادگیری فنلاندی به عنوان یک انگلیسی زبان

فنلاندی شما را با حروف الفبا و تلفظش که به ظاهر نزدیک به انگلیسی است فریب می دهد و سپس با یک دستور زبان پیچیده به سر شما ضربه می زند. فنلاندی ها به این واقعیت می خندند که انگلیسی فقط سه حالت دارد – در زبان آنها، اسم ها می توانند 15 حالت مختلف بگیرند. حروف صدادار بلند و صامت ها وقتی از انگلیسی می آیید، صحبت کردن را پیچیده می کنند. برای تشکیل یک جمله ساده، باید صیغه، درجه بندی صامت، سیستم مورد و انحراف ضمیر را بدانید. پس از آن، به احتمال زیاد چیزی که می‌خواهید بگویید شکل محاوره‌ای تری دارد. بنابراین اگرچه ممکن است شما درست بگویید، اما خود فنلاندی‌ها هنوز این را متفاوت می‌گویند. اگر فکر می کنید فنلاندی چندان سخت به نظر نمی رسد، ایسلندی را به عنوان یک انگلیسی زبان امتحان کنید!

7-یادگیری زبان لهستانی به عنوان انگلیسی زبان

لهستانی از الفبای لاتین استفاده می کند، اما به نظر می رسد که علائم دیاکریتیک به ظاهر تصادفی توزیع می شوند. “فقط” هفت مورد وجود دارد، اما می توان آنها را با هفت جنسیت دستوری دستکاری کرد. مثل یادگیری زبان و ریاضی است! تلفظ قطعاً برای انگلیسی زبانان مشکل ساز است زیرا صداهای زیادی وجود دارد که قبلاً نشنیده اید و باید زیاد تمرین کنید. لهستانی عاشق حروف صامت خود است، اما اگر حتی بیشتر از آن می خواهید، سعی کنید چکی را یاد بگیرید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا